سوپر کارتریج: جدیدترین فناوری کارتریج شیرآلات

سوپر کارتریج: جدیدترین فناوری کارتریج شیرآلات

تحقیقات برای تولید کارتریج های با طول عمر بیشتر و کارایی بالاتر که نیازی به استفاده از گریس جهت روانکاری سطح دیسک ها نباشد ادامه دارد. در این مقاله سعی شده است جدیدترین تحقیقات صنعتی انجام شده بر روی کارتریج ها را به شما معرفی نماییم. سوپر کارتریج نامی است که به این فناوری داده اند! برای اطلاعات بیشتر در مورد مکانیزم عملکرد کارتریج شیرآلات به اینجا بروید.

پوشش دهی الماس

جدیداً دلتا نوع جدیدی از کارتریج را جهت فروش مطرح ساخته است که در آن از پوشش دهی الماس (DST) بر سطح دیسک های سرامیکی استفاده شده است. الماس دارای بالاترین سختی در طبیعت است و این سختی بالا مقاومت به سایش بالایی را ایجاد می کند. از سوی دیگر به علت پوشش دهی در مقیاس کم می توان صافی سطح بهتری را بدست آورد. همین امر باعث شده است که استفاده از آن برای فعالیت های صنعتی مد نظر صنعتگران قرار گیرد.

سوپر کارتریج

دلتا بیان کرده است که یکی از قابلیت های این پوشش این است که اگر ذراتی بین دیسک ها قرار بگیرد نه تنها آب بندی دیسکها را خراب نمی کند و باعث سایش آن نمی شود بلکه خود خورد شده و از بین می رود، چراکه الماس بالاترین سختی را دارد. همچنین بیان کرده است که هرچه بیشتر از این دیسکها استفاده شود نرم تر می شود چرا که دو سطح پوشش داده شده با حرکت بر روی هم باعث سایش یکدیگر شده و سطح همدیگر را صاف می نمایند. مثالی که برای درک بهتر می توان زد حرکت دو شیشه روی هم است که به راحتی به دلیل صافی سطح بالایی که دارند بر روی یکدیگر حرکت می کنند. همچنین این مجموعه بیان کرده است که ضمانت این نوع کارتریج تا 5 میلیون حرکت است (معادل عمر 30 برابری کارتریج معمولی یا 700 سال استفاده معمولی در آشپزخانه) و حتی بیان کرده است که این مدل کارتریج را تا پایان عمر خریدار آن ضمانت می کند!!! به همین دلیل آن را سوپر کارتریج می نامد!

فناوری DLC

یکی دیگر از روش هایی که جهت بهینه کردن کارتریج انجام شده است روش (DLC) است. این روش نیز مانند روش دلتا با پوشش دادن یک ماده سخت و مقاوم به سایش بر روی دیسک های سرامیکی انجام شده است. در آزمایشاتی که انجام شده است با استفاده از این روش و پوشش دهی 2 میکرونی آن بر فولاد عمر آن به 4000 برابر حالت عادی افزایش یافته است. یک پوشش چند میکرونی از این ماده که بر روی دیسک ها از طریق فرایند PVD انجام می شود باعث می شود که نه تنها سختی بلکه سطحی استثنایی ایجاد کند که بدون نیاز به تزریق لغزاننده یا لوبریکنت بین دو دیسک، آنها بر روی هم بلغزند و حرکت کنند. شرکت های  KEROX و Flühs Drehtechnik, GmbH به عنوان استفاده کننده از این روش در تولید محصولات خود مطرح هستند. با استفاده از این شیرها می توانید به راحتی تا 4 میلیون بار (معادل 550 سال استفاده معمولی از کارتریج در آشپزخانه) شیر آب را باز و بسته کنید!

برای خرید عمده و سفارش انواع کارتریج شیرآلات اهرمی به شماره
09351430574
در واتس اپ پیام دهید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *